Main Menu

proposition

Started by Benahmed Abdelkrim, April 05, 2016, 10:10:11 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Benahmed Abdelkrim

Bonjour chère monsieur Liviu. j'ai une proposition à suggéré après votre approbation bien sur. pourquoi ne pas ajouter une contrainte de temps à la version de FET universel qui permet à un enseignant ou un groupe d'enseignants d'avoir un maximum d'heurs sur deux jours ordonnés (jours qui se suivent immédiatement) . j'explique:
max_hour: ( day1+day2 ) ; (day3+day4) ; (day5+day6) ;...
cette contrainte est d'une grande utilité pour beaucoup d'utilisateurs de fet.
le votre
Benahmed   

Hello dear Mr. Liviu. I have suggested in your proposal after approval of course. why not add a time constraint to the universal version of FET which allows a teacher or group of teachers to have a maximum of two days ordained fortunes (days which follow immediately). I explain:

max_hour ( day1+ day2); (Day3 + day4 ); (Day5+day6 ) ...
this constraint is very useful for many users fet.
yours
Benahmed.
B.A/krim

Liviu Lalescu

You can use more constraints activities occupy max time slots from selection. Please see the official FET, file examples/Morocco/Hadkourt/readme-English.txt, step 5Bis. There it is for students, but you can use for teachers as well.

Please let me know if you understood.

Benahmed Abdelkrim

je pense que ma proposition est mal comprise. ce que je voulais; c'est d'ajouter cette contrainte de temps pour les enseignant dans la dernière version FET 5.29.1, et non pas dans la version personnalisé.
à vrais dire cette contrainte me permet à moi et à beaucoup d'autres utilisateurs algérien de s'en passer de la version algérienne FET-5.27.3 , et d'utiliser directement la toute dernière version. j'espère que vous m'avez compris cette fois-ci.     

I think my proposal is poorly understood. what I wanted; is add the constraint of time for teachers in the latest version 5.29.1 FET, not in the Custom Version.
true to say this constraint allows me to me and many other Algerian users to dispense with the Algerian-FET Version 5.27.3, and directly use the latest version. I hope you understand me this time
B.A/krim

Liviu Lalescu

No. I understood correctly your request. In that file we describe tricks to use official FET for schools in Morocco (and possibly Algeria).

Quote from that file:

5Bis. Set maximum hours per REAL day for students
=================================================
To prevent 8 hours per REAL day for student (Set max 7 hours per real day) proceed as follows:
1 - Time
2 - Activities
3 - A set of activities occupies max time slots from selection
4 - Add
5 - Select a students set
6 - A list of activities will show up
7 - Press All
8 - Click Time slots tab
9 - Select all slots from both Monday morning and Monday afternoon
10 - Max occupied: 7
11 - Click Add constraint
12 - Without changing anything else, click Unselect all
13 - Now, select all slots from both Tuesday morning and Tuesday afternoon
14 - Click Add constraint
15 - ... And so on, for all remaining days

Upon completing all days, click on Activities tab, select a new students set, then repeat steps from 5 to 15

Benahmed Abdelkrim

thank you very much I will apply the procedure that you sent me. and I will put you to know if that work for me. see you soon.
B.A/krim