Καλημέρα.
Θέλω να δώ αν το FET μπορεί να βοηθήσει να βγάλουμε πρόγραμμα για μουσικό.
Εκτός από τα συνηθισμένα constraints υπάρχουν και τα ατομικά μαθήματα που είναι σε συγκεκριμένες ζώνες (π.χ. το Α1 κάνει ατομικά την Τρίτη 6η ώρα και την Πέμπτη 2 ώρα) και το κάθε παιδί έχει τον δικό του καθηγητή.
1. Μπορεί το FET να διαχειριστεί τέτοια δεδομένα;
2. Μπορεί το FET να εισάγει τα δεδομένα για το σχολείο από κάποιο input πχ XML/json/csv ?
Thanks :)
Καλησπέρα.
1) Το FET μπορεί να «διαπραγματευεί» οποιοδήποτε πρόβλημα είναι εφικτό να διατυπωθεί με «όρους» του FET. Φυσικά, μπορεί να «διαπραγματευτεί» και το πρόβλημα του ωρολογίου προγράμματος των Μουσικών Σχολείων.
2) Το βασικό ως προς τα ατομικά μουσικά μαθήματα είναι να εισαχθούν σωστά οι επιμέρους δραστηριότητες. Στα μαθήματα αυτά ο κάθε μαθητής θα πρέπει να έχει εισαχθεί ως τμήμα (ή υποτμήμα, ανάλογα με το πώς διατυπώνει κανείς το πρόβλημα).
3) Ανάλογα με το πώς καταρτίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα σε ένα Μουσικό Σχολείο, ποικίλει και η αντιμετώπιση που θα πρέπει να ακολουθήσει κανείς με το FET. Π.χ. στα περισσότερα Μουσικά Σχολεία το ωρολόγιο πρόγραμμα καταρτίζεται από δύο προγραμματιστές. Συνήθως, πρώτα καταρτίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας και από τις ώρες που αφήνει διαθέσιμες ο προγραμματιστής, διαμορφώνεται στην συνέχεια το πρόγραμμα των ατομικών μουσικών μαθημάτων. Στο σενάριο αυτό, ο απλούστερος τρόπος είναι στις δραστηριότητες των ατομικών μουσικών μαθημάτων να προστεθούν ως Activity Tags (ετικέτες δραστηριοτήτων) το τμήμα (ή υποτμήμα) στο οποίο ανήκει ο κάθε μαθητής, και στην συνέχεια να προστεθούν περιορισμοί "a set of activities has a set of preferred time slots" («σύνολο δραστηριοτήτων έχει σύνολο προτιμητέων περιόδων») για τις δραστηριότητες του κάθε τμήματος (ή υποτμήματος) τις οποίες εύκολα μπορούμε να επιλέξουμε με την ετικέτα δραστηριότητας που έχουμε προσθέσει. Φυσικά, ως προτιμητέες περίοδοι στον περιορισμό θα πρέπει να οριστούν οι ώρες (περίοδοι) οι οποίες είναι διαθέσιμες για ατομικά μουσικά μαθήματα για το κάθε τμήμα (π.χ. Α1, Α2) ξεχωριστά.
4) Το FET φυσικά και μπορεί να κάνει εισαγωγή δεδομένων από αρχείο CSV.
Βαγγέλης Καραφυλλίδης.
Αν δεν θέλω να υπάρχει κανένα κλείδωμα στις ώρες όπως κάνουν τώρα; Δηλαδή δεν θέλω να πω ότι υποχρεωτικά την τρίτη 5η ώρα έχει ατομικά.
Θέλω να βγει όλο μαζι, "όπως βγεί".
Αν κατάλαβα καλά πρέπει να περάσω activites αλλά χωρίς το constraint της ώρας οπότε να τα βάλει χύμα. Ο κάθε μαθητής στην περίπτωση των ατομικών θα είναι "τμήμα";
1) Φυσικά και μπορείς να μην βάλεις περιορισμούς. Ένα τέτοιο ωρολόγιο πρόγραμμα όμως δεν νομίζω να είναι χρήσιμο στην πράξη, αφού π.χ. οι μαθητές του Α1 (γυμνάσιο) θα καταλήξουν να έχουν ατομικό μουσικό μάθημα σε οποιαδήποτε ημέρα και ώρα. Συνήθως (δηλαδή όταν δεν γίνονται περαιτέρω κατατμήσεις με άλλα μαθήματα) το κάθε τμήμα του Γυμνασίου οφείλει να περιοριστεί σε τέσσερις (4) ώρες του ωρολογίου προγράμματος.
2) Στα ατομικά μουσικά μαθήματα κανονικά ο κάθε μαθητής αποτελεί «τμήμα» (ή «υποτμήμα», ανάλογα με το πώς διατυπώνεις το πρόβλημα με «όρους» FET). Στην πράξη υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις. Συγκεκριμένα όταν δεν επαρκεί το ωράριο των εκπαιδευτικών για κάποια μουσική ειδίκευση, μπορεί το «ατομικό» μουσικό μάθημα να γίνει με δύο (2) ή και περισσότερους μαθητές. Οπότε, στην περίπτωση αυτή δηλώνονται και οι δύο (2) ή περισσότεροι μαθητές μέσα στην δραστηριότητα.
3) Θα βοηθούσε πολύ εάν μας εξηγούσες ποια τακτική ακουθεί το σχολείο σου ως προς την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος.
α) Συνήθως, από το πρόγραμμα των μαθημάτων γενικής παιδείας διατίθεται οι ώρες για τα ατομικά μουσικά μαθήματα. «Πατώντας» πάνω σε αυτό το δεδομένο, ο προγραμματιστής των ατομικών μουσικών μαθημάτων αναπτύσσει το δικό του ωρολόγιο πρόγραμμα.
β) Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα πρώτα να καταρτιστεί το πρόγραμμα των ατομικών μουσικών μαθημάτων, οπότε να προκύψει από εκεί ποιες ώρες και μέρες είναι διαθέσιμο (ή καλύτερα «δεσμευμένο») το κάθε τμήμα (π.χ. Α1, Α2, κ.ο.κ.) για τα ατομικά μουσικά μαθήματα. Με αφετηρία αυτήν την «κατανομή» των ωρών για τα ατομικά μουσικά μαθηματα ο προγραμματιστής των γενικών μαθημάτων καταρτίζει το πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας.
γ) Τέλος υπάρχει η δυνατότητα να εισαχθούν ΟΛΑ τα δεδομένα στο FET (μαθήματα γενικής παιδείας και ατομικά μουσικά μαθήματα), να εισαχθούν και οι απαραίτητοι περιορισμοί (μιλάμε για τεράστιο αριθμό περιορισμών) και να ζητήσεις το FET να επιλύσει (καταρτίσει) ΟΛΟ το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου σου.
4) Μπορούμε να έχουμε μία εικόνα για το σχολείο σου; Π.χ. βασικά στοιχεία αποτελούν ο αριθμός τμημάτων σε κάθε τάξη και ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Εννοείται ότι παράμετροι όπως οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί ή οι ενδεχόμενοι περιορισμοί αιθουσών παίζουν και αυτές σημαντικό ρόλο στην «τακτική» που μπορεί να ακολουθήσει ο προγραμματιστής (ή οι προγραμματιστές) στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος ενός Μουσικού Σχολείου.
Βαγγέλης Καραφυλλίδης.
Καλημέρα.
Ναι αυτό κάνουν ήδη (φτιάχνουν το γενικό ορίζοντας κάποια κενά ανά μέρα/τμήμα και μετά οι προγραμματιστές των ατομικών φτιάχνουν τα ατομικά). Επειδή όμως εμείς στο σχολείο μας (Μουσικό Σχολείο Αλίμου) αλλάζουμε πρόγραμμα ομαδικών κάθε εβδομάδα μέχρι τον Φεβρουάριο λόγω πολλών καθηγητών που μετακινούνται, παρατηρείται η αδικία οι συνάδελφοι των γενικών να αλλάζουν συνεχώς πρόγραμμα ενώ των ατομικών να έχουν καρφωμένο ωράριο από την δεύτερη εβδομάδα.
Να ενημερώσω ότι δεν ασχολούμαι εγώ με το πρόγραμμα απλά θέλω να παρουσιάσω σε αυτούς που ασχολούνται μία εναλλακτική αν μπορώ να το βγάλω, γιατί διαρκώς ακούω το επιχείρημα ότι δεν βγαίνει το πρόγραμμα ενώ παρατηρώ πολλές ατασθαλίες.
Αυτό θέλω να το σπάσω.
Έχουμε 18 τμήματα (3+3+3+3+3+3) και περίπου 400 παιδιά σε γενικές γραμμές φουλ τμήματα στο γυμνάσιο (24-25) και στο λύκειο 20άρια και μόλις φτάνουν οι αίθουσες αλλά και αυτό είναι κάτι που θέλω να το σπάσω γιατί παρατηρείται το φαινόμενο να έχουμε άδεια στούντιο το πρωι και το μεσημέρι και στο ενδιάμεσο να πήζουν επειδή "δεν βγαίνει το πρόγραμμα".
Θέλω να δω αν βγαίνει.
Όσον αφορά τα δεδομένα που πρέπει να εισαχθούν, αυτό δεν είναι πρόβλημα, θα τα πάρω ηλεκτρονικά/προγραμματιστικά από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση του σχολείου μας (https://www.msa-apps.com) και θα βάλω τους εκπαιδευτικούς να ορίσουν τους περιορισμούς που θέλουν από τα συστήματά μας τα οποία μετά θα πάνε στο FET ως περιορισμοί.
Ίσως με κάποιο τρόπο να μιλάγαμε με τηλέφωνο,messenger κλπ, θα ήμουν ευγνώμων.
Ευχαριστώ για όλα.
Hello,
@mchourdakis and
@Vangelis Karafillidis ,
I just want to inform you that I get some returned emails, probably from your notifications. The error is: "message has lines too long for transport".
No big problem for me, but you will miss email notifications.
Quote from: Liviu Lalescu on August 19, 2024, 04:26:49 PMHello, @mchourdakis and @Vangelis Karafillidis ,
I just want to inform you that I get some returned emails, probably from your notifications. The error is: "message has lines too long for transport".
No big problem for me, but you will miss email notifications.
Liviu, thank you for informing us.
Vangelis.
Quote from: mchourdakis on August 19, 2024, 04:16:17 PMΚαλημέρα.
Ναι αυτό κάνουν ήδη (φτιάχνουν το γενικό ορίζοντας κάποια κενά ανά μέρα/τμήμα και μετά οι προγραμματιστές των ατομικών φτιάχνουν τα ατομικά). Επειδή όμως εμείς στο σχολείο μας (Μουσικό Σχολείο Αλίμου) αλλάζουμε πρόγραμμα ομαδικών κάθε εβδομάδα μέχρι τον Φεβρουάριο λόγω πολλών καθηγητών που μετακινούνται, παρατηρείται η αδικία οι συνάδελφοι των γενικών να αλλάζουν συνεχώς πρόγραμμα ενώ των ατομικών να έχουν καρφωμένο ωράριο από την δεύτερη εβδομάδα.
Προφανώς ο προγραμματιστής των ατομικών μουσικών μαθημάτων καταρτίζει το ωρολόγιο πρόγραμμα «με το χέρι», οπότε και οι αλλαγές είναι ιδιαίτερα επίπονες. Επιπλέον, το γεγονός ότι ώρες που είναι διαθέσιμα τα τμήματα είναι καθορισμένες από τον προγραμματιστή μαθημάτων γενικής παιδείας καθιστά εφικτές μόνον τις «εσωτερικές» αλλαγές στο ωρολόγιο των ατομικών μαθημάτων.
QuoteΝα ενημερώσω ότι δεν ασχολούμαι εγώ με το πρόγραμμα απλά θέλω να παρουσιάσω σε αυτούς που ασχολούνται μία εναλλακτική αν μπορώ να το βγάλω, γιατί διαρκώς ακούω το επιχείρημα ότι δεν βγαίνει το πρόγραμμα ενώ παρατηρώ πολλές ατασθαλίες.
Αυτό θέλω να το σπάσω.
Η εναλλακτική που θέλεις να παρουσιάσεις με το FET θα λειτουργούσε εξαιρετικά, εφόσον όμως κάποιος από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σου ενδιαφερόταν να επενδύσει αρκετό χρόνο για να κατανοήσει την λειτουργία της εφαρμογής. Επιπλέον, σε δύσκολα ωρολόγια προγράμματα ο προγραμματιστής καλό είναι να καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς και σε ζητήματα αναθέσεων διδασκαλιών (δηλαδή ποιος καθηγητής κάνει μάθημα σε ποιο τμήμα, ή εάν είναι ατομικό το μάθημα, με ποιον μαθητή κάνει μάθημα), κ.λπ. Σε πολλές περιπτώσεις το ωρολόγιο πρόγραμμα καθίσταται αδύνατον από κακούς χειρισμούς που έχουν γίνει στις αναθέσεις διδασκαλιών καθώς και από τις προσδοκίες/απαιτήσεις συναδέλφων για εξυπηρέτηση προσωπικών/οικογενειακών τους υποχρεώσεων από τον προγραμματιστή (δηλαδή να μην έχουν μάθημα συγκεκριμένες μέρες και ώρες).
QuoteΈχουμε 18 τμήματα (3+3+3+3+3+3) και περίπου 400 παιδιά σε γενικές γραμμές φουλ τμήματα στο γυμνάσιο (24-25) και στο λύκειο 20άρια και μόλις φτάνουν οι αίθουσες αλλά και αυτό είναι κάτι που θέλω να το σπάσω γιατί παρατηρείται το φαινόμενο να έχουμε άδεια στούντιο το πρωι και το μεσημέρι και στο ενδιάμεσο να πήζουν επειδή "δεν βγαίνει το πρόγραμμα".
Θέλω να δω αν βγαίνει.
Όταν έχεις 9 τμήματα στο γυμνάσιο, 3 στην Α' Λυκείου και από 3 στην Β' και Γ' Λυκείου, τα ατομικά μουσικά μαθήματα για να διεξαχθούν χρειάζονται (9x4)+(3x2)+(3x1)+(3x1)=48 ώρες. Εάν δεν χρησιμοποιείτε περαιτέρω κατατμήσεις στα ατομικά μουσικά μαθήματα, ώστε να μοιράζονται οι μαθητές π.χ. με μαθήματα όπως η πληροφορική, η θεωρία ευρωπαϊκής μουσικής, η βυζαντινή/παραδοσιακή μουσική, κ.λπ., φτάνετε στο σημείο για 8 από τις 40 ώρες να έχετε αναγκαστικά δύο τμήματα (περί τους 50 μαθητές) να έχουν ταυτόχρονα ατομικά μουσικά μαθήματα. Εάν οι κτιριακές υποδομές σας δεν επαρκούν (δηλαδή εάν δεν έχετε 50 αίθουσες για τα ατομικά μουσικά μαθήματα), προφανώς και θα υπάρξει σοβαρότατο πρόβλημα. Οπότε, στην περίπτωση αυτή το κύριο πρόβλημα δεν είναι το ποιο λογισμικό θα χρησιμοποιήσεις για το ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλά το γεγονός ότι εκ των πραγμάτων το ωρολόγιο μπορεί να έχει καταστεί αδύνατον λόγω των συνθηκών και χειρισμών που γίνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα ΠΡΙΝ την έναρξη της κατάρτισής του.
QuoteΌσον αφορά τα δεδομένα που πρέπει να εισαχθούν, αυτό δεν είναι πρόβλημα, θα τα πάρω ηλεκτρονικά/προγραμματιστικά από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση του σχολείου μας (https://www.msa-apps.com) και θα βάλω τους εκπαιδευτικούς να ορίσουν τους περιορισμούς που θέλουν από τα συστήματά μας τα οποία μετά θα πάνε στο FET ως περιορισμοί.
Κάποιος θα πρέπει να κάνει την εισαγωγή των περιορισμών στο FET, διαδικασία η οποία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και επίπονη. Επιπλέον, χρειάζεται και μεγάλη προσοχή, γιατί από λάθος στην εισαγωγή των περιορισμών, μπορεί να δημιουργηθούν επιπλέον προβλήματα στην κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος.
QuoteΊσως με κάποιο τρόπο να μιλάγαμε με τηλέφωνο,messenger κλπ, θα ήμουν ευγνώμων.
Ευχαριστώ για όλα.
Μπορείς να με βρεις στο facebook (Vangelis Karafillidis) και να μου κάνεις αίτημα φιλίας. Δεν ξέρω εάν θα μπορέσω να σε βοηθήσω στην πράξη. Η κατανόηση του τρόπου χειρισμού σε ό,τι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα ενός μεγάλου Μουσικού Σχολείου απαιτεί χρόνο, υπομονή, εξάσκηση με το όποιο λογισμικό και τα όποια υπολογιστικά εργαλεία απαιτούνται (π.χ. λογιστικά φύλλα), έτσι ώστε να είναι αποδοτική. Ένα μεγάλο πρόβλημα στα σχολεία είναι και οι απαιτήσεις συναδέλφων για εξυπηρέτηση ως προς τις ώρες που θα έχουν μάθημα. Δεν θέλω να κρίνω κατά πόσο έχουν σοβαρά προβλήματα ή όχι. Αλλά σε δύσκολα ωρολόγια προγράμματα όπως αυτά των Μουσικών Σχολείων θεωρώ ότι τέτοιες πιέσεις προς τους προγραμματιστές δημιουργούν μεγάλα προβλήματα.
Βαγγέλης Καραφυλλίδης.
Υ.Γ.
Στο facebook έχω δημιουργήσει και την ομάδα "Κατάρτιση ωρολογίων προγραμμάτων". Εάν σε ενδιαφέρει, μπορείς να εγγραφείς στην ομάδα.