Alocarea activitatilor in functie de saptamana para sau impara

Started by laviniut, February 11, 2019, 01:13:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

laviniut

Buna ziua, sunt Laviniu de la Departamentul de Electronica si Telecomunicatii al Universitatii din Oradea.
Incercam sa folosim pentru prima data programul dvs. pentru generarea orarului. Din cercetarile mele am constatat ca este un program bun, cu multe facilitati pentru constrangeri. Am intampinat insa o problema: nu stiu cum as putea aloca unele activitati doar in saptamanile pare, iar altele in saptamanile impare.
La noi la Universitate sunt des utilizate astfel de alocari. Adica un laborator de o ora este tinut ca doua ore din doua in doua saptamani.
Cred ca este foarte necesara o astfel de optiune pentru realizarea orarului universitar.

Liviu Lalescu

#1
Buna ziua, sunt Liviu, din Craiova :)

Stiu ca multe institutii au realizat orarul cu FET si au folosit trucuri pentru acest lucru. Vad acum: http://www.phys.uaic.ro/wp/studenti/orar-studenti/orar-fizica-sem-i-balti/index.html , cautati cuvantul "saptamana" in orar. Mai erau, dar nu le gasesc eu acum. Puteti incerca sa vedeti alte orare romanesti: "orar generat cu fet" pe Google.

Puteti cauta aceasta intrebare si raspuns in FAQ (care este tradus in romana in interfata FET). Cautati in engleza termenul "fortnightly". Atasez mai jos:

---
1) Î: Pot lucra cu activități la două săptămână, ca în versiunile FET mai vechi?

R: Trebuie să folosiți niște trucuri. Ar fi dificil de considerat activitățile la două săptămâni în noul algoritm FET (de la 5.0.0 în sus). Dar cred că puteți aplica aceasta: de exemplu, presupun că ați dori prima săptămână să aibă activitatea A1 (profesor T1, studenți S1) și A2 (T2, S2), și a doua săptămână A3 (T1, S2) și A4 (T2, S1) (simultane). Ați putea defini o activitate săptămânală A (T1, T2, S1, S2). Dacă aveți nevoie de 2 săli pentru A, atunci puteți defini fictiva A' (fără profesori, fără studenți) și constrângerea activități același timp de start A și A' și adăugați săli pentru A și A'.

---

2) -- Această înregistrare de către Regis Bouguin --

Î: Un truc pentru a lucra cu activitățile la două săptămâni (instituția mea are o mulțime de activități la două săptămâni):

R: Eu am împărțit orele în două, prima jumătate (de la 8.00 la 8.30, de la 9.00 la 9.30, ...) reprezintă săptămâna A, a doua jumătate (de la 8.30 la 9.00, de la 9.30 la 10.00, ...) reprezintă săptămâna B, activitățile la două săptămâni au durata 1, activitățile săptămânale au durata 2.

Am creat o etichetă activitate 'Ora de început'. Ea ar trebui adăugată fiecărei activități săptămânale pentru a fi sigur că ele încep în același timp (aceeași zi + aceeași oră) în fiecare săptămână. Altfel, o activitate cu durata 2 poate începe la o a doua jumătate de oră în orar, așa că această activitate este plasată într-o anumită zi și la o anumită oră în săptămâna A, și în aceeași zi dar următoarea oră în săptămâna B.

Adăugați constrângerea de timp: activitățile cu toți profesorii, toți studenții, toate disciplinele, etichetă activitate = 'Oră de start' au un set de timpi de start preferați: luni 8.00, luni 9.00, ...

Funcționează bine și am obținut orare bune cu constrângeri puternice de timp pentru profesori.
---

Daca aveti nevoie doar de A1 (T1, S1) in prima saptamana si A2 (T2, S2) in a doua saptamana, puteti sa adaugati A (T1, T2, S1, S2) si ignorati in prima saptamana (T2, S2) si in a doua (T1, S1).

Astept raspunsul dvs. si sa vedem, daca e mai incercam.

laviniut

Multumesc pentru raspuns. Pare destul de complexa rezolvarea pentru cineva nefamiliarizat cu programul. Solutia a doua pare sa fie cea necesara pentru noi. Ar fi bun un fisier .fet exemplu. Inca odata multumesc.

Liviu Lalescu

Cu placere!

Eu va sfatuiesc sa incercati si prima solutie, dar o sa va trimit prin email un fisier pe care l-am anonimizat eu cu a doua solutie, ca sa il aveti ca exemplu.

laviniut

Multumesc, ar fi de mare ajutor un exemplu. Ar fi usor daca am avea doar situatia fixa: saptamana impara - o activitate, saptamana para alta activitate stiuta. In realitate punem in orar o activitate intr-o saptamana (para sau impara) si daca se poate mai adaugam o activitate complementara (saptamana cealalta), iar daca nu, ramane pe jumatate, ca in exemplul  https://ieti.uoradea.ro/images/Studenti/02ORAR/RST-II-sem-I-2018-2019.pdf , joi 12-14.

Liviu Lalescu

#5
Da, am vazut/inteles problema.

Cred ca putem incerca asa: in prima etapa sa introduceti situatia fixa (cum ati zis ca ar fi usor). As merge pe solutia din prima varianta (1) din intrebari frecvente. Cred ca FET se va descurca mai bine decat o persoana care face orarul manual si va gasi o solutie chiar si asa, cand orarul este putin mai constrans decat ati putea accepta.

Apoi, daca nu va merge asa, o sa ma mai gandesc daca poate fi facut ceva ca sa generam orare cu situatia mobila (pe jumatate, cum ati zis ca e greu).

Astept sa incercati, intre timp ma gandesc si la situatia "mobila" ("jumatate"). Spuneti-mi ce reusiti. Puteti de asemenea sa imi trimiteti fisierul dvs. pentru sfaturi.

Editare ulterioara: m-am gandit si la situatia "jumatate". Cred ca se poate realiza cu trucul lui Regis Bouguin sau cu implementarea de la https://lalescu.ro/liviu/fet/forum/index.php?topic=351.0 , dar cred ca vor iesi multe activitati o data la doua saptamani separate unele de altele.

Totusi, va recomand sa incercati "situatia fixa". Este o abordare mai simpla, si cred ca FET va putea gasi o solutie chiar daca este putin mai constrans decat in realitate.

Editare ulterioara: vad la http://wpia.uwm.edu.pl/studenci/plany-zajec/studia-stacjonarne/plan-na-semestr-letni-201819 ca utilizeaza metoda cu 2*n_zile_pe_saptamana (2*5 = 10).