max gaps per week for all teachers

Started by Benahmed Abdelkrim, April 29, 2016, 09:56:34 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Benahmed Abdelkrim

le but de cette intervention et de faire partager mon style d'utilisation avec cette contrainte. contrairement a ceux qui préconisent une valeur 3 ou 2 au minimum pour cette contrainte, afin de rendre le tableau solvable. moi je donne toujours dans touts les tableaux une valeur maximum égale a 1 pour touts les enseignants, et parfois même quelques enseignants obtiennent une valeur nul(0) pour cette contrainte. bien sûr le temps de production sera allongé, mais la qualité sera gagné. 

the aim of this intervention and to share my style to use with this constraint. unlike those who advocate a value 2 or 3 at least for this constraint to make the solvent table. I always give in the all tables a maximum value equal to 1 for all teachers, and even some teachers get a zero value (0) for this constraint. of course the production time will be longer, but the quality will be gained.
B.A/krim

Liviu Lalescu

Yes, this is true for timetables which allow max 1 gap per week for teachers. The default 3 is given as a compromise.