the set or all students finish late in the day?

Started by Benahmed Abdelkrim, April 21, 2016, 04:48:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Benahmed Abdelkrim

il est parfois nécessaire de faire en sorte que tout les élèves ou un groupe d'élèves finissent tard la journée à une même heure déterminé. peut on, actuellement réaliser cette contrainte avec FET? comme la contrainte "les Etudiants commence tôt".

it is sometimes necessary to ensure that every student or group of students later end the day at the same time determined. we can currently achieve this constraint with FET? like the constraint "all Students begin early(max beginnings at seconde hour).
B.A/krim

Benahmed Abdelkrim

une alternative: en force un groupe d'élèves ou touts les élèves à faire un nombre déterminé d'heurs. comme par exemple: tout les élèves terminent leurs cours à la fin de la journée( de 16h:30 à 17h:30)   

an alternative: strength in a group of students or all students to make a specified number of hours. such as: all students complete their lesons at the end of the day (16h: 30 to 17h: 30)
B.A/krim

Liviu Lalescu

Quote from: Benahmed Abdelkrim on April 21, 2016, 05:24:44 PM
  une alternative: en force un groupe d'élèves ou touts les élèves à faire un nombre déterminé d'heurs. comme par exemple: tout les élèves terminent leurs cours à la fin de la journée( de 16h:30 à 17h:30)   

You can use for this constraint activities occupy max time slots from selection. See the constraint's help in the dialog.

Benahmed Abdelkrim

oui cette contrainte est utile mais on l'applique pour les enseignant pour choisir les intervalles de temps à occuper.
  mais mon intervention concerne les élèves de voir dans leur tableau de temps à une journée spécifique par exemple mercredi (day 8 ) après midi tous les élèves doivent terminer à 16h:30(3 heure) et non pas à des heures différents. 
  je pense que j'ai trouvé une alternative, dont je joint le fichier fet.
  mais je veut que la dernière case(séance 4) soit vide dans les tableaux des élèves.

yes this constraint is useful but it is applied to the teacher to choose the time intervals to occupy.
   but my intervention concerns the students to see their time table to a specific day, for example, Wednesday (day number eight) afternoon, all students must complete at 16h: 30 (3 hour) and not at different hours.
   I think that I found an alternative, I joined the fet file.
   but I want the last box (session 4) is empty in the tables of students.
B.A/krim

Liviu Lalescu

Please read the help in the dialog of constraint activities occupy max time slots from selection. It explains there how to make a teacher have hours obligatory in certain hours. You need then to switch to apply the same technique to students, to oblige them to have activities in the last hours of some days.

Benahmed Abdelkrim

je crois que j'ai trouvé une solution, sans l'utilisation de cette contrainte, et voici la procédure:
    1- j'ai renommé la promotion(years) en: --- . vous allez me dire un nom bizarre, oui, mais ce nom va s'inscrire dans l'intervalle de temps voulu, heure 3 du jour numéro 8 .
    2- j'ai créé une pseudo activité avec une pseudo matière sans professeurs, les élèves choisis sont la promotion: ---
   3- j'ai ajouté la contrainte de temps pour les activités: une activité a une heure de début privilégiée. ensuite j'ai choisi l'heure désirée: la 4 heure du mercredi après midi. 

...........et ça marche.  a condition de choisir le max de trous pour les élèves égale à 0
je joint le fichier FET

I think I found a solution without the use of this constraint, and here is the procedure:
  1- I rename promotion (years) in: ---. you tell me a weird name, yes, but the name will be register in the desired time interval, time 3 of day  number 8.
   2- I created a pseudo activity with a pseudo material without teachers, selected students are promoting: ---
   3- I added the constraint of time for activities:  an activity has a prefered starting time then I selected the desired time: The four hours Wednesday afternoon.
   .......and it works. has provided you choose the max gaps for students equal 0
                               i attached the fet file

B.A/krim

Liviu Lalescu

Benahmed Abdelkrim

merci pour cette appréciation. mais mr LIVIU pouvez vous m'aider à bien utiliser la contrainte de temps: a set of activities occupies max time slots from selection. car cette contrainte est un peu vague.

thank you for that assessment. but mr LIVIU can you help me to properly use the time constraint: a set of activities Occupies max time slots from selection. because this constraint is a little vague.
B.A/krim

Liviu Lalescu

Say that you want the students set S mandatorily to have a lesson on Wednesday 4. The students S have in total 15 activities and the number of slots per week is 10*4 = 40. Then add a constraint activities occupy max time slots from selection, all activities of students set S, select all slots of the week but without Wednesday 4, max occupied = 15-1 = 14.

Please let me know if now it is clear.

Benahmed Abdelkrim

Je crois que c'est claire. Mais si j'ai bien compris je dois utiliser cette contrainte pour chaque groupe d'élèves, un par un?
Je m'excuse je suis à l'extérieur et j'utilise mon iPhone sans traduction pour l'anglais. Sorry.
B.A/krim

Liviu Lalescu

Yes, for each students set, unfortunately.

No problem :)

Benahmed Abdelkrim

j'ai bien utilisé cette contrainte; activities occupy max time slots from selection, comme vous le m'avez conseillé  et voici le fichier FET comme exemple a l'appui. j'ai blocké toutes les activités.
  mais FET a pris un peu plus de temps.
   merci  :)
   I have used this constraint; activities occupy max time slots from selection, as you have advised me.
and here's the FET file as an example in support. I block all activities. DONE but took a little more time.
thinks.
B.A/krim

Liviu Lalescu

Quote from: Benahmed Abdelkrim on April 23, 2016, 03:24:30 PM
j'ai bien utilisé cette contrainte; activities occupy max time slots from selection, comme vous le m'avez conseillé  et voici le fichier FET comme exemple a l'appui. j'ai blocké toutes les activités.
  mais FET a pris un peu plus de temps.
   merci  :)
   I have used this constraint; activities occupy max time slots from selection, as you have advised me.
and here's the FET file as an example in support. I block all activities. DONE but took a little more time.
thinks.

In this file I see you only used one constraint activity preferred starting time and no occupy max time slots from selection.

Benahmed Abdelkrim

B.A/krim

Liviu Lalescu

I think it is OK now. Do you want this as an official sample? If yes, tell me a readme.txt to add for this file.