Custom FET for Moroccan schools

Started by Liviu Lalescu, September 17, 2008, 11:49:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Liviu Lalescu

Quote from: khalafi on June 04, 2015, 08:53:23 PM
Je m'excuse pour questions qui n'en finissent pas, mais j'ai une dernière question :
Comment limiter le nombre de fois où un prof travail l'après-midi à trois après-midi max par semaine dans le cas où en utilise FET version Maroc.
Je précise aussi que chaque demi-journée est composée de 5 périodes devisées comme suit : (2 heures de cours puis une pause puis 2 heures de cours)

Pas de probleme :)

Maybe you could use constraint activities occupy max time slots from selection, but I am not sure.

But I think this trick should work: if the teachers work 5 days per week and in maximum 3 they should be working afternoon, add 2 dummy activities with duration the whole afternoon (and add some activity tag for them), preferred time for them (using the activity tag) in the afternoon. So there will be place only for maximum additional 3 real afternoons.

Please let me know if it works.

boulabat

Quote from: Liviu Lalescu on June 04, 2015, 11:02:17 AM
On 4 June 2015 I updated FET-Morocco to the latest version, FET-5.27.2. Please download, test thoroughly and let me know if there are bugs/problems.

1.000.000.000 Thanks Mr Liviu Lalescu
28 Sept 2013 : Fet Morocco version 5.19.4
4 June 2015 : Fet Morocco version 5.27.2

;D          ;D
--------------------------------------------

khalafi

Quote from: Liviu Lalescu on June 04, 2015, 09:07:02 PM

Pas de probleme :)

Maybe you could use constraint activities occupy max time slots from selection, but I am not sure.

But I think this trick should work: if the teachers work 5 days per week and in maximum 3 they should be working afternoon, add 2 dummy activities with duration the whole afternoon (and add some activity tag for them), preferred time for them (using the activity tag) in the afternoon. So there will be place only for maximum additional 3 real afternoons.

Malheureusement cette méthode ne marche pas.

FET me donne comme résultat des journées avec des cours matin et après-midi, et d'autres journées avec une demi-journée de libre et l'autre demi-journée avec la matière fictive.

Liviu Lalescu

Quote from: khalafi on June 06, 2015, 11:25:27 PM

Yes, I forgot that teachers cannot have hours morning + afternoon same day.

FET me donne comme résultat des journées avec des cours matin et après-midi,

This is not possible. Please show me your file (for custom Morocco version).

et d'autres journées avec une demi-journée de libre et l'autre demi-journée avec la matière fictive.

Yes, I forgot about this. I will add a new time constraint, teacher(s) max afternoons per week.

khalafi

Quote from: Liviu Lalescu on June 07, 2015, 07:49:25 AM

Yes, I forgot that teachers cannot have hours morning + afternoon same day.

FET me donne comme résultat des journées avec des cours matin et après-midi,

This is not possible. Please show me your file (for custom Morocco version).

C'est parfaitement possible car j'ai activé l'option qui permet à un prof de travailler matin et après-midi durant une ou deux journées.

khalafi

et d'autres journées avec une demi-journée de libre et l'autre demi-journée avec la matière fictive.

Yes, I forgot about this. I will add a new time constraint, teacher(s) max afternoons per week.

C'est la nouvelle que j'attendais depuis longtemps, si vous réalisez cette contrainte je vous serais infiniment reconnaissant.

Liviu Lalescu

Quote from: khalafi on June 07, 2015, 02:47:04 PM

C'est la nouvelle que j'attendais depuis longtemps, si vous réalisez cette contrainte je vous serais infiniment reconnaissant.

I did it, I hope it works well for you :)

Please get version 5.27.2-morocco2 from the same download location.

I added constraints teacher(s) max mornings/afternoons per week, suggested by khalafi and jillali elghazoui.

khalafi

Quote from: Liviu Lalescu on June 07, 2015, 04:51:15 PM
I did it, I hope it works well for you :)

Please get version 5.27.2-morocco2 from the same download location.

I added constraints teacher(s) max mornings/afternoons per week, suggested by khalafi and jillali elghazoui.

Il marche merveilleusement bien, l'ajout de ses contraintes me simplifie vraiment la vie.

Merci pour votre compréhension, et bonne continuation.

Liviu Lalescu

On 9 June 2015, suggested by jillali elghazoui, I made the constraint max days between activities to consider real days. I released a new version, fet-5.27.3-morocco.

Liviu Lalescu

http://lalescu.ro/liviu/fet/download/custom/morocco/test/

As suggested by jillali elghazoui, the user can select that the students do not have real empty days.

Please test extensively and let me know if it works OK. If there are
bugs, the timetable might be impossible, so it is very important there
are no bugs.

khalafi

Bonsoir, je me permets de réitérer la demande de Monsieur Boubaker qui a été posté sous la référence suivante :

« Reply #111 on : August 27, 2014, 04:48:27 PM »

J'avoue que j'ai vraiment besoin de cette fonctionnalité, et sa réalisation serait un vrais plus pour FET-Morocco.
Voici le détail de la demande :

« Je tente de générer un emploi du temps pour mon collège et je bute sur un petit problème est le suivant :
Pour un enseignant donné (T) j'ai affecté des classes répartis sur 3 niveaux (N1, N2 et N3) et je désire que cet enseignant se voie attribuer des classes de deux niveaux max par jour :
C'est-à-dire que cet enseignant aura dans un jour de travail des classes des niveaux (N1 et N2) ou bien (N1 et N3) ou bien (N2 et N3) ».

Dans l'attente d'une réponse rapide et favorable, je vous prie d'accepter nos sincères remerciements.

Karim Khalafi.

Liviu Lalescu

khalafi

Quote from: Liviu Lalescu on June 16, 2015, 10:48:41 AM
Real days or FET days?

Comme en parle de FET-Morocco et qu'un prof ne travail qu'une demi-journée par jour réel, je pense qu'il serait préférable d'appliquer cette contrainte aux demi-journées (FET days).

Cordialement Karim Khalafi.

Liviu Lalescu

There may be one day or two days exceptions for some teachers.

khalafi

Quote from: Liviu Lalescu on June 16, 2015, 05:39:15 PM
There may be one day or two days exceptions for some teachers.

Dans ce cas la contrainte s'appliquera à chacune des demi-journées séparément.