Custom FET for Moroccan schools

Started by Liviu Lalescu, September 17, 2008, 11:49:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Volker Dirr

Hallo Karim KHALAFI,

i tried your program. Even i don't speak French nor Arabic, it was easy to use.
I just played a bit with one arabic sample file. Looks like all is working fine.

I didn't tried: Is there a limit if you import a fet file for the number of categories and divisions if you divide the year automaticly (fet -> data -> students -> year -> dividet automaticaly)?

Even your program is already fine, i will try to code some stuff, so you will be able to print default fet timetables. So you will be also possible to print the other tables (rooms, subjects, teachers free times, ...). I think i will be ready in a few days.

khalafi

Quote from: Volker Dirr on September 09, 2014, 01:23:07 PM
Hallo Karim KHALAFI,

i tried your program. Even i don't speak French nor Arabic, it was easy to use.
I just played a bit with one arabic sample file. Looks like all is working fine.

I didn't tried: Is there a limit if you import a fet file for the number of categories and divisions if you divide the year automaticly (fet -> data -> students -> year -> dividet automaticaly)?

Even your program is already fine, i will try to code some stuff, so you will be able to print default fet timetables. So you will be also possible to print the other tables (rooms, subjects, teachers free times, ...). I think i will be ready in a few days.

J'ai réalisé l'application de telle sorte que l'utilisateur peut travailler avec 1 catégorie et 2 devisions, je sais que cela est une limitation non négligeable, mais j'avais l'intention d'améliorer mon application plus tard, car on ne peut pas tout faire à la fois.

J'avais aussi l'intention de rajouter par la suite l'impression des salles libres, des emplois du temps par matière ou par niveau, ... Mais comme cela va être intégré par vos soins dans l'application FET, je ne peux qu'être ravie de cette nouvelle.

Merci pour vos efforts, sachez qu'ils sont appréciés.

Cordialement, Karim KHALAFI.

khalafi

Quote from: mouiata on September 09, 2014, 06:27:21 AM
أخي أريد أن أرسل إليك الملفات عن طريق الإيمايل هل من الممكن تزويدي بالعنوان ؟

avec plaisir, voici mon mail : khalafi.karim AT gmail DOT com

Liviu Lalescu

Hello, Karim Khalafi,

I recommend you to edit the previous message, to write the email address like: me AT gmail DOT com or similar (obfuscated), to prevent automatic spam.

mouiata

الاخ KHALAFI
هل وصلتك الملفات و شكرا

khalafi

Quote from: mouiata on September 09, 2014, 09:15:46 PM
الاخ KHALAFI
هل وصلتك الملفات و شكرا

Non, je n'ai rien reçu de ta part !

Vérifie si tu as bien écrit mon e-mail !

mouiata

اخ khalafi
لقد ارسلت لك الملفات من جديد في حال لم تصل ارسل لي رسالة خاصة في الايمايل لكي يتسنى لي التأكد من عنوانك الالكتروني و هذا هو عنواني
mouiata
@
gmail.
com

khalafi

Quote from: mouiata on September 10, 2014, 05:47:30 AM
اخ khalafi
لقد ارسلت لك الملفات من جديد في حال لم تصل ارسل لي رسالة خاصة في الايمايل لكي يتسنى لي التأكد من عنوانك الالكتروني و هذا هو عنواني
mouiata
@
gmail.
com

Je n'ai rien reçu, et je n'arrive pas à comprendre où se situe le problème ?
Quoi qu'il en soit je viens de t'envoyer un mail auquel il vous suffit de répondre !
J'attends vraiment vos fichiers !
Merci.

Volker Dirr

I wrote a small converter to print the fet timetables with fet.
Please check:
http://lalescu.ro/liviu/fet/forum/index.php?topic=1744.0

Liviu Lalescu

On 4 June 2015 I updated FET-Morocco to the latest version, FET-5.27.2. Please download, test thoroughly and let me know if there are bugs/problems.

khalafi

Quote from: Liviu Lalescu on June 04, 2015, 11:02:17 AM
On 4 June 2015 I updated FET-Morocco to the latest version, FET-5.27.2. Please download, test thoroughly and let me know if there are bugs/problems.

C'est quoi les nouvelles fonctionnalités de cette version, es ce qu'il est plus avantageux d'utiliser la version officielle ou la version marocaine ?

Liviu Lalescu

Quote from: khalafi on June 04, 2015, 06:01:48 PM
C'est quoi les nouvelles fonctionnalités de cette version,

http://lalescu.ro/liviu/fet/news.html - see the news from 5.19.4 to 5.27.2.

es ce qu'il est plus avantageux d'utiliser la version officielle ou la version marocaine ?

They should both bring good solutions. The official version is a bit more difficult to use - you need to use the tricks from the Morocco examples. But if you use the official, you will always be able to use the latest version.

I updated the Morocco version because a user told me they are using it extensively in Morocco.

khalafi

Es ce que vous pouvez me dire comment faire pour que les séances de 2 heures se fasse uniquement dans les créneaux suivant (08h00 -> 10h00 ou 10h00 -> 12h00h ou 14h00 -> 16h00 ou bien 16h00 -> 18h00).

Ce que je veux éviter c'est de me retrouver avec des séances de 2 heures qui occupent des créneaux tel que (09h00 -> 11h00) ou bien (15h00 -> 17h00).

Liviu Lalescu

Quote from: khalafi on June 04, 2015, 07:56:18 PM
Es ce que vous pouvez me dire comment faire pour que les séances de 2 heures se fasse uniquement dans les créneaux suivant (08h00 -> 10h00 ou 10h00 -> 12h00h ou 14h00 -> 16h00 ou bien 16h00 -> 18h00).

Ce que je veux éviter c'est de me retrouver avec des séances de 2 heures qui occupent des créneaux tel que (09h00 -> 11h00) ou bien (15h00 -> 17h00).

For each activity with duration 2 add an activity tag, like "2". Then activities preferred starting times for activity tag "2".

khalafi

Je m'excuse pour questions qui n'en finissent pas, mais j'ai une dernière question :
Comment limiter le nombre de fois où un prof travail l'après-midi à trois après-midi max par semaine dans le cas où en utilise FET version Maroc.
Je précise aussi que chaque demi-journée est composée de 5 périodes devisées comme suit : (2 heures de cours puis une pause puis 2 heures de cours)